KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Thursday, October 23, 2008

PELEPASAN BENDERA KONVOI SINAR HARIAN EDISI UTARA DIADAKAN DI MENARA ALOR STAR

OLEH ABD WAHAB BIN OSMAN
ALOR STAR 21 Oktober - Kumpulan Karangkraf yang menerbitkan 28 buah majalah dan akhbar harian di Kelantan, Terengganu, Pahang, Selangor, Wilayah Persekutuan, Melaka dan Negeri Sembilan telah mengadakan konvoi jelajah Sinar Harian edisi utara.
Seramai 40 orang mengikuti konvoi 22 buah kereta dibantu oleh 2 pegawai trafik polis terlibat menjelajah Pulau Pinang, Kedah dan Perlis untuk mempromosikan akhbar Sinar Harian.
Sinar Harian edisi utara akan diterbitkan pada 29 Oktober 2008 dan diedarkan percuma selama 3 hari selepas ia diterbitkan Menurut Penolong Ketua Promosi Sinar Harian Utara, Mohd Charl Fitry, beliau telah meminta kerjasama Exco Pelancongan, Pembangunan Masyarkat dan Sumber Manusia, YB Radzhi Salleh mempromosikan Menara Alor Star melalui Konvoi jelajah Sinar Harian Utara yang singgah di Alor Star.
Bertempat di Mum’s CafĂ© yang terletak di perkarangan Menara Alor Star satu majlis meraikan krew-krew Sinar Harian diadakan pada jam 1.30 tengahari.
Hadir sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Pembangunan Masyarakat dan Sumber Manusia, YB Radzhi Salleh, Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Karangkraf, Muhamad Nasir Haji Hamzah dan Ketua Menara Alor Star, Mazlin Abd Malik.

Dalam ucapannya, YB Radzhi Salleh berkata, beliau mengalu-alukan hasrat Kumpulan Karangkraf untuk bekerjasama mempromosikan Negeri Kedah kerana menjadi dasar kerajaan Negeri untuk berdampingan dengan rakyat termasuklah daripada kalangan pengamal media.
Katanya, “Ini bukanlah kali pertama promosi destinasi pelancongan di Alor Star diadakan di sini, kerana sebelum inipun telah diadakan acara terjun Menara Alor Star dan beberapa acara-acara sebelumnya.”
“Saya mewakili kerajaan Negeri Kedah sedia bekerjasama dengan pihak anda (pengamal media) sepertimana kerjasama yang saya pernah berikan sebelum ini, at
anytime and at any place.” .kata Radzhi.

No comments: