KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Tuesday, October 28, 2008

USTAZ AZIZAN RAZAK LANCAR TABUNG BENCANA ALAM SEMPENA RUMAH TERBUKA PKR NEGERI KEDAH.

OLEH ABD WAHAB BIN OSMAN

LANGKAWI 24 Oktober - Keunikan Rumah Terbuka PKR Negeri Kedah yang diadakan di Tapak Bazar Ramadhan Kuah, Langkawi mendapat perhatian pelbagai lapisan masyarakat termasuklah bangsa Eropah.

Calon Ahli Parlimen Langkawi yang juga merupakan Ketua Bahagian PKR Langkawi, Wan Salleh Wan Isa dan ahli jawatankuasanya menyambut hampir 5 000 orang yang hadir pada jamuan itu.
Beberapa orang pelancong Eropah yang ditemui di perkarangan Tapak Bazar Ramadhan Kuah melahirkan rasa kagum dengan kepelbagaian budaya dan juadah yang disediakan oleh pihak
penganjur.
Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri Azizan Abdul Razak yang turut hadir melancarkan Tabung Bencana Alam PKR Bahagian Langkawi sempena Rumah Terbuka PKR Negeri Kedah.
Menurut Azizan tujuan tabung itu dilancarkan adalah untuk mengumpul dana bagi membantu mangsa bencana alam seperti banjir kilat, tanah runtuh dan sebagainya.
Hadir sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Pembangunan Masyarakat dan Sumber Manusia, YB Radzhi Salleh, Pengerusi Perhubungan PKR Negeri Kedah, YB Senator Ir Zamri Yusof dan YDP PAS Kawasan Langkawi, Zubir Ahmad.

Ketika diminta mengulas program yang diadakan itu, YB Radzhi Salleh berkata beliau sependapat dengan YB Senator Zamri bahawa di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat satu peluang diberikan kepada pelancong daripada dalam dan luar negeri untuk meraikan bersama perayaan Hari Raya Aidilfitri.

“Pelancong-pelancong luar yang datang ke pulau ini diberi peluang melihat sendiri bagaimana orang-orang tempatan menyambut Hari Raya dalam suasana berbilang kaum.” kata Radzhi.














No comments: