KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Sunday, November 16, 2008

Kejohanan Tenis Remaja Antarabangsa Langkawi 2008


Friday, November 14, 2008

KEJOHANAN TENIS REMAJA ANTARABANGSA LANGKAWI 2008
Oleh: ABD WAHAB BIN OSMAN
LANGKAWI 9 November - Kerajaan Negeri Kedah akan menganjurkanKejohanan Tenis Remaja Antarabangsa Langkawi 2008 pada 24 hingga 28November ini dengan kerjasama beberapa buah agensi kerajaan.
Agensi-agensi kerajaan tersebut ialah Lembaga Pembangunan Langkawi,Pejabat Daerah Langkawi, Majlis Perbandaran Langkawi, TourismMalaysia, Majlis Tindakan Pelancongan Langkawi, Jabatan Kerjaraya,Pejabat Belia dan Sukan Daerah Langkawi, Persatuan Lawn Tenis Kedah,Persatuan Lawn Tenis Langkawi, Langkawi FM dan Kedah FM.
Kejohanan tersebut dijadualkan berlangsung di Kompleks Sukan Langkawidengan penyertaan hampir 300 peserta dari dalam dan luar negara.
Malaysia akan disertai oleh peserta-peserta daripada Langkawi, Kedah,Perlis, Pulau Pinang, Negeri Sembilan, Kelantan, Terengganu, Selangordan Sekolah-sekolah Sukan daerah.
Manakala peserta-peserta daripada negara luar ialah Indonesia,Singapura, Filipina, Turkmenistan, Afrika, Thailand, Korea Selatan danKhazakhstan.
Pertandingan akan dijalankan secara Pro Set melibatkan 16 kategoriiaitu perseorangan dan beregu lelaki bawah 16 tahun, Perseorangan danberegu perempuan bawah 16 tahun, Perseorangan dan beregu lelaki bawah14 tahun, Perseorangan dan beregu perempuan bawah 14 tahun,Perseorangan dan beregu lelaki bawah 12 tahun, Perseorangan dan bereguperempuan bawah 12 tahun, Perseorangan dan beregu lelaki bawah 10tahun dan Perseorangan dan beregu perempuan bawah 10 tahun.
Perkampungan sukan untuk menempatkan peserta-peserta kejohanan ialahdi Institut Latihan Peladang, Maktab Rendah Sains MARA dan KEMASLangkawi.
Demikian penjelasan yang dibuat oleh Pengarah Kejohanan (TournamentDirector), Osman Mahmud sewaktu sidang akhbar di bilik dewan mesyuaratbangunan LADA Langkawi yang turut dihadiri oleh Pengerusi JawatankuasaPelancongan, Pembangunan Masyarkat dan Sumber Manusia, YB MohamadRadzhi Salleh.
Posted by Warta Darul Aman Daily at 11:08 AM

No comments: