KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Tuesday, December 30, 2008

Menara Alor Setar Lebar Promosi Ke Hatyai Dan Singapura.

Sunday, December 21, 2008

Oleh: NURUL NAJJAH HADZIR

ALOR STAR - Menara Alor Setar mencipta satu lagi promosi terbaru melalui kempen menggunakan bas Ekpress 'KL-Hatyai' dan 'KL-Singapura'. Kempen ini bertujuan bagi meningkatkan profil serta mempromosikan MenaraAlor Setar sebagai salah satu destinasi pelancongan yang utama bagi negeri Kedah.

Menara Alor Setar mempunyai ketinggian 165.5 meter merupakan menara telekomunikasi kedua tertinggi di Malaysia. Apa yang menarik tentang menaraini adalah para pengunjung dapat menikmati keindahan jelapang padi dan pemandangan di sekitar Bandar Alor Setar di pelantar pemandangan dari paras 88 meter.

Kempen ini mengunakan bas sebagai satu strategi pengiklanan untuk memberi pendedahan secara berterusan kerana ianya merupakan satu teknik pengiklanan bergerak dan dapat menyampaikan mesej secara lansung kepada pengunjung.

Sebanyak sepuluh bas Konsortium Ekspress (KBE) dan sepuluh bas Transnasional telah didekorasi dengan Menara Alor Setar, Menara Kuala Lumpur dan Muzium Telekom bagi tujuan kempen ini.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Menara Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Mohamad berkata Menara Alor Setar akan dilengkapi dengan Taman Salji mulai tahun hadapan sebagai tarikan baru kepada para pelancong yang megunjungi bandaraya ini.

"Sebagai langkah permulaan pihaknya akan memperkenal Taman Salji itu di Menara Kuala Lumpur dahulu yang akan dibuka mulai Isnin ini. "Taman Salji ini dijangka mendapat sambutan hangat terutamanya pada waktu malam kerana cahaya yang unik dan waktu malam pasti dapat memukau hati para pengunjung," ujarnya.

Beliau berkata pihaknya juga akan menambah lagi produk baru melalui teknologi audio menggunakan MP4 yang menggambarkan kisah mengenai sejarah dan geografi serta maklumat mengenai Menara Alor Setar. "Dengan pengenalan produk pelancongan ini, Menara Alor Setar pasti dapat meraih lebih banyak keuntungan yang sebelum ini sudah meraih lebih RM1 juta hasil kutipan daripada pelancong yang mengadakan lawatan di sini dapat membantu menambah ekonomi negeri ini," katanya.

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Pembangunan Masyarakat Kedah, YB, Mohammad Radzhi Salleh dan Ketua Menara Alor Setar, Mazlin Abdul Malek dalam majlis Pelancaran iklan bergerak Menara Alor Setar.


No comments: