KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Saturday, January 3, 2009

67 TERIMA SUMBANGAN BASIKAL.

Oleh Abd Wahab bin Osman

LUNAS 2 Januari - Seramai 67 orang murid daripada lapan buah sekolah dalam DUN Lunas terpilih menerima sumbangan basikal dalam satu majlis yang disampaikan oleh Adun Lunas, YB Mohammad Radzhi Salleh.

Sekolah-sekolah tersebut ialah Sekolah Kebangsaan Sri Limau, Sekolah Kebangsaan Jalan Paya Besar, Sekolah Kebangsaan Taman Ria, Sekolah Kebangsaan Sungai Seluang, Sekolah Kebangsaan Lunas Jaya, Sekolah Kebangsaan Taman Selasih, Sekolah Kebangsaan Keladi dan Sekolah Kebangsaan Ayer Merah, Kulim.

Majlis sumbangan basikal tersebut diadakan di perkarangan kediaman Adun Lunas, di Taman Senangin, Kilang Lama pada jam 9.30 pagi.

Dalam ucapan alu-aluannya, Mohammad Radzhi berkata, sumbangan yang disampaikan oleh beliau itu adalah pemberian zakat oleh badan koporat yang menjalankan tanggungjawab mereka membantu golongan yang layak dan kurang bernasib baik.

Beliau menjelaskan bahawa kriteria pemilihan murid-murid berkenaan menerima sumbangan basikal tersebut ditentukan oleh pihak sekolah.

“Hanya golongan yang termasuk dalam lapan asnaf sahaja yang layak menerima sumbangan zakat daripada badan koporat itu,

“Pihak sekolah mempunyai tanggungjawab yang besar dalam menentukan murid-murid yang layak menerima sumbangan tersebut.” kata YB Mohammad Radzhi.

Hadir sama ialah Cikgu Hamid Othman, Haji Alias Saad, Roslan Hamid, Jamarrudin Abu Hasan dan Ketua-ketua Kampung dalam DUN Lunas.

Tamat

No comments: