KEDAH SEJAHTERA
_______LUNAS_______
Latitude : 5.433333 ~ Longtitude : 100.5333
Latitude (DMS) : 5° 25' 60 N ~ Longtitude (DMS) : 100° 31' 60 E

Wednesday, November 26, 2008

Oleh: WADIASSOFI JAAFAR

ALOR STAR: Syarikat perhotelan terkemuka di negara ini disaran membuka cawangan di Bandar Raya ini ini bagi mengatasi masalah kekurangan bilik hotel bertaraf bintang.

Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Pembangunan Masyarakat dan Sumber Tenaga Manusia, YB. Encik Mohammad Radzhi Salleh berkata, jumlah bilik hotel bertaraf bintang di Bandar Raya ini didapati masih tidak mencukupi bagi menampung permintaan yang semakin meningkat.

Menurutnya, pelancong-pelancong asing yang mengunjungi Langkawi kini mula berminat melawat Bandar Raya ini menerusi pakej-pakej pelancongan yang menarik.

“Produk pelancongan di tanah besar sebenarnya menarik dan sesuai dikunjungi pelancong asing dan mereka boleh menginap di Bandar Raya Alor Star,” jelasnya.

Selain itu, katanya, Kerajaan Negeri juga menggalakkan lebih banyak restoran yang sesuai untuk dikunjungi pelancong asing di buka di Bandar Raya Alor Star.

Tambahnya, sebelum ini kebanyakan pelancong asing hanya di bawa ke Restoran Berputar di Menara Alor Star untuk makan dan berehat.

Tamat.

No comments: